Docelowo wszystkie sklepy tej sieci w naszym kraju będą walczyć z marnowaniem żywności z pomocą apki
Wkrótce obchodzić będziemy ustanowiony przez ONZ Dzień Walki z Marnowaniem Jedzenia. Przy tej okazji pojawią się zapewne raporty dotyczące żywności, która każdego roku trafia na wysypiska lub jest marnowana w inny sposób – zarówno w pojedynczych gospodarstwach domowych, jak i globalnie. Zaprezentowane w takich zestawieniach liczby wywołają u wielu osób ból głowy. Na szczęście przybywa inicjatyw, które mogą ograniczyć ten problem. Jednej z nich podjął się polski Carrefour.
Przeczytaj też: Carrefour przywiezie zakupy elektrycznym dostawczakiem
Sieć sklepów staje się członkiem programu Too Good To Go. Zakłada on, że użytkownicy aplikacji o tej samej nazwie mogą kupować w atrakcyjnej cenie produkty, którym kończy się data ważności. Akcja wystartowała w Polsce przeszło rok temu, a jej partnerami zostały zarówno duże, znane marki (Starbucks, Pizza Hut, North Fish czy BP, o czym mogłeś przeczytać w serwisie green-news.pl), jak i warzywniaki, piekarnie czy małe kawiarnie. Partnerów jest już prawie 1200. Przyłączenie się Carrefoura może jednak otworzyć zupełnie nowy rozdział w tym projekcie, gdyż zaczynają się w nim pojawiać duże sieci sklepów.
Przeczytaj też: Carrefour wycofa ze sprzedaży żywe karpie
Użytkownicy aplikacji od października będą mogli kupować taniej produkty w kilkunastu lokalach francuskiej firmy w Warszawie i Krakowie. Co ważne, docelowo w Too Good To Go mają się znaleźć wszystkie sklepy Carrefour Polska. Jedzenie o krótkim terminie przydatności, ale wciąż dobre, będzie lądować nie na wysypiskach, ale w paczkach – niespodziankach, a te trafią do użytkowników apki. Obecnie jest ich nad Wisłą przeszło 317 tys. Na całym świecie z aplikacji korzysta już przeszło 20 mln osób. Problemu marnowania żywności to nie rozwiąże, ale od czegoś trzeba zacząć. Więcej informacji na temat inicjatywy znajdziesz pod tym adresem.