Nowe podejście do opakowań ma zmniejszyć zużycie plastiku przez firmę o ponad 600 ton rocznie
Firma Zalando informuje w komunikacie prasowym, że zamierza przeprowadzić testy opakowań wielorazowego użytku. – To przyszłość opakowań stosowanych w e-commerce. Użycie materiałów pochodzących z odpadów pozwala na zmniejszenie emisji CO2 oraz wydłużenie cyklu życia oryginalnego surowca – czytam w informacji Zalando. Firma nie podała jednak choćby przybliżonych terminów rozpoczęcia testów, ani szczegółów technologii, jaką ma zamiar wykorzystać.
Natomiast już teraz Zalando deklaruje przestawienie się w 100 proc. z plastikowych na papierowe torby do pakowania produktów kosmetycznych. Zmiana ta ma pozwolić na zaoszczędzenie 9,5 tony plastiku rocznie. Spółka zapowiada także, że do 2020 roku przestawi się całkowicie na materiały opakowaniowe zgodne z zasadami zrównoważone rozwoju. Co to znaczy? Wszystkie opakowania stosowane przez firmę mają pochodzić z recyklingu.
– W tym momencie, jeśli klient zamówi na przykład szminkę i tusz do rzęs, pakujemy te dwa produkty w plastikową torbę i umieszczamy je w naszym pudełku Zalando. Artykuły urodowe wymagają dodatkowej ochrony, ponieważ są bardzo delikatne. Znaleźliśmy jednak alternatywę wykonaną z papieru, która pochodzi w 100 procentach z recyklingu i którą można użyć ponownie do innych celów – czytam w informacji prasowej Zalando. Firma wprowadza też cienkie rękawy na tekstylia wykonane w 60-proc. z plastiku z odzysku. Pozwoli to na zmniejszenie zużycia tworzyw sztucznych nienadających się do recyklingu o ponad 625 ton w porównaniu z rokiem 2018.
Na marginesie warto podkreślić, że przemysł tekstylny należy do największych trucicieli środowiska. Wpływ na to ma nie tylko zużycie energii i wody podczas produkcji tkanin i ubrań, ale także problem z recyklingiem ubrań, do czego brakuje odpowiedniej infrastruktury. Zastanówcie się więc, zanim kupicie kolejną bluzkę albo spodnie, czy ta, którą aktualnie nosicie, na pewno nie może posłużyć Wam jeszcze przez chwilę.