Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Elektryczna ofensywa Volkswagena nabiera tempa. Ruszyła produkcja ID.3

Do 2028 roku grupa planuje sprzedać 22 miliony pojazdów elektrycznych na całym świecie. ID.3 na ulicach Europy pojawi się latem przyszłego roku

Pierwszy z nowej generacji elektrycznych samochodów Volkswagena, biały ID.3, zjechał dziś z taśmy produkcyjnej w fabryce VW w Zwickau. W ciągu nadchodzącej dekady, czyli do 2028 r., grupa planuje sprzedać 22 miliony pojazdów elektrycznych na całym świecie. W samym Zwickau w przyszłym roku produkcja osiągnie poziom 300 tys. aut.

Przeczytaj też: Nowy elektryczny koncept Nissana

Zdaniem prezesa Volkswagena można już mówić o przełomie. Faktycznie wprowadzenie na rynek ID.3 zdaje się przybliżać moment, w którym auta elektryczne będą w stanie konkurować cenowo ze spalinowymi. Wersja podstawowa kosztuje w Niemczech poniżej 30 tys. euro, czyli około 130 tys. zł. Zasięg to 330 kilometrów, co pozwala już na w miarę komfortowe podróże na większe dystanse, a nie tylko poruszanie się po mieście. Takie parametry zdają się przemawiać do konsumentów, bo zaliczkę wpłaciło już około 35 tys. osób. ID.3 zostanie wprowadzony niemal równocześnie na rynkach w całej Europie latem 2020 r.

Jak deklaruje Volkswagen, wytwarzanie ID.3 jest neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. W energochłonnej produkcji ogniw akumulatorowych dla ID.3 wykorzystywana jest wyłącznie energia z odnawialnych źródeł. Emisje z całego procesu produkcyjnego, których obecnie nie daje się uniknąć, mają być kompensowane, ale już w dość egzotyczny sposób, bo m.in. poprzez inwestycje w projekt klimatyczny „Katingan Mataya Forest Protection” na indonezyjskiej wyspie Borneo.

Przeczytaj też: Elektryczne auta od Bolt niedługo na ulicach Warszawy

Plany Volkswagena mocno wspiera kanclerz Angela Merkel. W niedzielę zapowiedziała, że jeśli chodzi o przeszkodę, jaką dzisiaj stanowi niewystarczająco rozwinięta sieć punktów ładowania samochodów elektrycznych, to do 2030 r. zostanie ona całkowicie zniesiona. W Niemczech powstanie milion ładowarek wobec około 20 tysięcy obecnie. Dla porównania przypomnę tylko, że w Polsce do dzisiaj nie dorobiliśmy się ich nawet tysiąca.

KATEGORIA
E-MOBILNOŚĆ
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies