Partnerzy strategiczni
Orlen
Pierwszy z wielu szybkich hubów dla elektrycznych aut. Orlen zaczyna zmiany od MOP Olsztynek

Sieć Orlen Charge rozszerzyła się o pierwszy hub szybkiego ładowania aut elektrycznych. Po hubie na MOP Olsztynek Południe uruchomione zostaną kolejne, m.in. w Szczecinie, Gorzowie Wielkopolskim czy Nowym Dworze Gdańskim

Najczęściej wskazywaną wadą aut elektrycznych jest konieczność ich ładowania, co w przypadku ładowania prądem zmiennym potrafi trwać godzinami. Inaczej sprawa ma się w przypadku prądu stałego (DC) i tzw. szybkich ładowarek, które od razu podają „wyprostowany” prąd i dysponują dużą mocą. Takie ładowarki pozwalają na szybkie, trwające około 20 minut, zasilenie auta.

Przeczytaj też: Deklaracje e-mobility a rzeczywistość

Nowy hub Orlen Charge na MOP Olsztynek Południe przy trasie S7 dysponuje właśnie takimi ładowarkami. Można tam jednocześnie ładować osiem pojazdów jednocześnie, a stacja posiada system dynamicznego podziału mocy między stanowiska. Urządzenia pozwalają na ładowanie aut z mocą od 200 kW (kiedy występuje pełne obłożenie) do 400 kW.

Dynamiczny system podziału mocy, który działa automatycznie, pozwala na dzielenie jej między ładowane pojazdy, a każde auto korzysta z optymalnej mocy ładowania. Dzięki temu niezależnie od liczby aut, które korzystają z ładowarek, czas ich ładowania pozostaje krótki.

Hub przy drodze S7 to pierwszy z wielu, które w najbliższym czasie i latach uruchomi Orlen. W ciągu dwóch lat sieć Orlen Charge ma liczyć ponad 50 takich miejsc ładowania. Wszystkie huby będą składały się z od sześciu do dwunastu punktów ładowania, z takim samym inteligentnym systemem podziału mocy jak ten na MOP Olsztynek Południe.

Przeczytaj też: Rekordowy rok dla aut elektrycznych w Polsce

Kolejne huby będą uruchamiane jeszcze w tym roku. Do końca 2025 roku będzie można korzystać z infrastruktury Orlen Charge m.in. w Szczecinie, Gorzowie Wielkopolskim, Zgorzelcu, Nowym Dworze Gdańskim i na MOPach: Barnisław Północ, Barnisław Południe, Gruczno Zachód, Morzęcino Zachód, Brzegi, Szumowo. Lokalizacja hubów przy autostradach i drogach ekspresowych pozwoli zelektryfikowanym kierowcom na wygodne i szybkie naładowanie auta.

Orlen Charge to sieć ładowarek, na którą składa się ponad 1,2 tys. punktów w całym kraju. Według strategii grupy do 2035 roku Orlen zamierza być liderem rynku ładowania elektrycznych aut w Polsce.

Inwestycja w huby do ładowania jest częścią projektu „Perun E-mobility”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, w ramach instrumentu CEF Transport AFIF.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies