Orlen w perspektywie dekady planuje rozbudowę siatki ładowarek pojazdów elektrycznych za granicą. Polskiej spółce w realizacji tego celu na rynku niemieckim pomaga firma May & Co., z którą podpisano kontrakt zakładający powstanie 400 ładowarek do końca 2026 roku
Za ekspansję na rynku niemieckim odpowiada Orlen Deutschland. Spółka-córka płockiej grupy planuje zwiększenie liczby ładowarek do samochodów elektrycznych do 460 w ciągu najbliższych dwóch lat. W realizacji tych planów pomóc ma współpraca z firmą May & Co. Holding, z którą podpisano umowę 5 marca 2025 r.
Przeczytaj też: Nowy program finansowania samochodów elektrycznych
May & Co. jest firmą zajmującą się zarządzaniem nieruchomościami komercyjnymi, takimi jak parki handlowe czy sklepy spożywcze. Ładowarki będą rozmieszczone przy centrach handlowych, w okolicach sklepów EDEKA, Rewe oraz Aldi. Będą to tzw. szybkie punkty ładowania, dysponujące mocą od 150 do 400 kW. Prędkość ładowania oczywiście zależeć będzie od liczby pojazdów korzystających z jednej stacji.
Obecnie Orlen posiada w Niemczech 60 stacji ładowania pod nazwą Orlen Charge. Do końca 2025 roku w ramach współpracy powstać ma 200 kolejnych punktów w 30 różnych lokalizacjach. Na tym współpraca się nie kończy, bo w 2026 roku planowana jest budowa kolejnych 200 ładowarek.
Rozwój punktów ładowania w Niemczech to element szerszej strategii firmy. Orlen do roku 2035 zamierza wybudować 2500 nowych ładowarek poza Polską.
Stacje paliw z charakterystycznym orłem na czerwonym tle wpisały się już dawno w niemiecki krajobraz. Orlen jest obecny na niemieckim rynku od 2003 roku. Przez ostatnie 22 lata dużo się zmieniło, liczba stacji wzrosła do ponad 600, lecz zmianie również uległa nazwa.
Przeczytaj też: Plany utworzenia stacji ładowania wodorem przez Orlen
Spora część stacji paliw Orlenu za naszą zachodnią granicą nosi nazwę Star, jednak w ciągu najbliższych lat to się zmieni. W ramach rebrandingu do roku 2030 wszystkie stacje paliw Star zmienią nazwę na Orlen. Stacje ładowania polskiego koncernu w Niemczech od początku istnienia nosiły nazwę Orlen Charge, tak samo będzie z tymi wybudowanymi we współpracy z May & Co. Holding.
Fot. mat. prasowe Orlen