The Body Shop jako pierwsza na świecie marka kosmetyczna wprowadziła wegańską formułę dla wszystkich swoich linii produktowych. W grudniu 2023 roku cały asortyment otrzymał certyfikat Towarzystwa Wegańskiego
The Body Shop jest pierwszą globalną marką kosmetyczną, która oferuje wyłącznie wegańskie produkty do pielęgnacji skóry, ciała, włosów, makijażu oraz zapachy. Osiągnięcie w pełni wegańskiej formuły oznacza, że ponad tysiąc produktów Body Shop zostanie wyposażonych w znak towarowy Vegan Trademark.
Przeczytaj także: Superfoods w „zielonych” kosmetykach – trend pod lupą naukowców
Certyfikat Vegan Trademark jest przyznawany przez Towarzystwo Wegańskie (The Vegan Society). Jego umieszczenie ma upewnić konsumentów, że dany produkt nie posiada składników pochodzenia zwierzęcego i powstaje w sposób zrównoważony dla środowiska, m.in. nie jest testowany na zwierzętach.
Jesteśmy pionierami walki przeciwko testowaniu kosmetyków na zwierzętach. Byliśmy pierwszą globalną marką kosmetyczną, która wprowadziła do swoich perfum piżmo wolne od okrucieństwa. Teraz osiągnęliśmy kolejny globalny sukces – podkreślił Ian Bickley, dyrektor generalny The Body Shop, chwaląc się certyfikatem Towarzystwa Wegańskiego dla całego portfolio produktów.
Z kolei Chantelle Adkins, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Towarzystwie Wegańskim liczy na to, że decyzja marki The Body Shop stanie inspiracją dla innych i wyznaczy nowe standardy na globalnym rynku kosmetycznym.
Przeczytaj także: Wegańska gwiazda gaśnie. Inwestorzy pozywają Beyond Meat
The Body Shop posiada około 2,5 tysiąca placówek na całym świecie. Nie oznacza to jednak, że wszędzie znajdziemy już produkty z certyfikatem wegańskim. Właściciele marki tłumaczą, że część asortymentu nieoznakowanego będzie dostępna na rynku do wyczerpania zapasów.
Kosmetyki wegańskie stają się coraz bardziej popularne. Co dziesiąty młody nabywca przyznaje, że kryterium „wegańskości” odgrywa kluczową rolę w decyzjach zakupowych związanych ze zdrowiem i urodą. Zgodnie z prognozami Vegan Cosmetics Market, globalny rynek kosmetyków wegańskich do 2028 roku osiągnie wartość blisko 24,8 miliardów dolarów.
Foto: The Body Shop