Przewoźnik rozszerzył plany o redukcję emisji m.in. ze swojej naziemnej działalności
Amerykańskie linie lotnicze Southwest Airlines zaktualizowały zeroemisyjną strategię na najbliższe lata. Plan „Nonstop to Net Zero” zakłada, że w 2050 roku przewoźnik osiągnie zerową emisję netto dwutlenku węgla, a do 2035 r. zmniejszy emisje CO2 o co najmniej 50 proc.
Przeczytaj też: Samolot przeleci nad Atlantykiem na paliwie m.in. z oleju kuchennego
Do strategii dopisano, że przewoźnik z siedzibą w Dallas w pierwszej kolejności będzie szukał redukcji emisji w naziemnej części działalności, korzystając z zielonej energii elektrycznej oraz zmniejszając jej zużycie w biurach etc. Jednocześnie ma zamiar stawiać na bardziej przyjazne klimatowi paliwo lotnicze SAF (zrównoważone paliwo lotnicze, Sustainable Aviation Fuel).
Także samoloty we flocie Southwest mają być „paliwooszczędne”, spółka zaangażowana jest w rozwój modelu X-66, nad którym pracuje Boeing. Maszyna jeszcze do końca tej dekady ma przejść testy. X-66 ma być mniej emisyjny i zużywać miej paliwa niż współczesne samoloty.
Przeczytaj też: Francja przeciera szlaki. Pierwsze zakazy lotów krótkodystansowych
Southwest Airlines decyduje się też na znane już rozwiązania, które mają przybliżać firmy do realizacji celów net zero. Zapowiada bowiem, że zredukuje wykorzystanie jednorazowych tworzyw sztucznych.
Fot. Tomás Del Coro from Las Vegas, Nevada, USA, CC BY-SA 2.0, via Wikimedia Commons