Przybywa też punktów ładowania aut z bateriami
Przez pierwszych osiem miesięcy 2019 r. w Polsce zarejestrowano łącznie 2416 samochody osobowe na prąd oraz hybryd typu plug-in, czyli doładowywanych z gniazdka. Liczba może nie powala, ale to i tak prawie o 90 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
W kraju zarejestrowanych jest dokładnie 4178 samochodów w pełni elektrycznych. Natomiast hybryd plug-in jest 2494 (PHEV, ang. plug-in hybrid electric vehicles). A to oznacza, że na koniec sierpnia 2019 r. po polskich drogach jeździło łącznie prawie 6700 samochodów z napędem elektrycznym – pokazuje licznik elektromobilności, uruchomiony przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) oraz Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM).
Przeczytaj też: W Warszawie przybędzie niskoemisyjnych autobusów
Park elektrycznych pojazdów ciężarowych i dostawczych w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy 2019 r. zwiększył się do 388 szt., a liczba autobusów elektrycznych wzrosła do 206 szt.
– Dzięki aktywności Solarisa i Volvo, Polska wyrosła na europejskiego lidera pod względem eksportu zelektryfikowanych autobusów. Z kolei na skutek ostatnio ogłoszonych lub rozstrzygniętych przetargów na dostawę pojazdów tego typu (m.in. 130 elektrobusów trafi do Warszawy, a 50 do Krakowa), znajdujemy się w czołówce również w zakresie wdrażania zero- i niskoemisyjnego transportu publicznego – mówi Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA.
Przeczytaj też: Kolejne auto z panelami słonecznymi na dachu
Stopniowo rozwija się też ogólnodostępna infrastruktura ładowania. Na koniec sierpnia br. w Polsce funkcjonowało 888 stacji ładowania pojazdów elektrycznych.