Ponownie przy przedsięwzięciu spółce pomaga Esoleo
Esoleo z Grupy Polsat Plus zamontuje instalacje fotowoltaiczne na dachach 250 sklepów Dino. Tym samym liczba obiektów z panelami słonecznymi tej sieci wzrośnie do 750. Firmy współpracują od lat – Esoleo instaluje fotowoltaikę dla Dino już od 2020 roku.
Przeczytaj też: Rekordowa liczba odmów dla nowych odnawialnych źródeł
Według danych przedstawionych przez Dino po I kwartale 2023 r. sieć liczy 2210 sklepów. Gdy zakończy się inwestycja w fotowoltaikę (w skrócie PV) na dachach kolejnych placówek, co trzecia z nich będzie korzystać z energii elektrycznej pozyskiwanej ze słońca. Spółka deklaruje, że na tym nie poprzestanie, a instalacji fotowoltaicznych ma być w przyszłości jeszcze więcej.
Dino – jak pisałem pod koniec 2022 roku – to jeden z ciekawszych przypadków na polskiej mapie energetycznej, choć działalność spółki nie ma nic wspólnego z tym sektorem. Wówcza sieć dysponowała około 40 MW mocy zainstalowanej w fotowoltaice na własny użytek. Czy to dużo? Wtedy mniejszą moc w PV miała np. Polska Grupa Energetyczna (choć to niedługo się zmieni za sprawą farmy Jeziórko).
Przeczytaj też: Enea i zakłady Cegielskiego stworzą specjalne instalacje fotowoltaiczne
Wysokie ceny energii elektrycznej sprawiają, że decyzję, by rozwijać własne odnawialne źródła, podejmują kolejne biznesy w kraju. Zainteresowanie OZE zwiększył też kryzys energetyczny. Jeśli firmy nie mają możliwości zainstalowania własnych źródeł zielonej energii, to starają się np. kupować ją bezpośrednio od wytwórców. Niedawno na taki krok zdecydowała się Żabka, która zakontraktowała prąd od Qair.