Firmy dotychczas postawiły wspólnie ponad 200 stacji ładowania, głównie przy Paczkomatach i centrach logistycznych
Współpraca między firmą kurierską InPost i operatorem sieci ładowania GreenWay Polska sięga 2021 roku. Od tego czasu przy Paczkomatach i centrach dystrybucyjnych InPostu powstało już ponad 200 ładowarek. Były one przeznaczone przede wszystkim dla floty samochodów elektrycznych spółki, których jest już kilkaset. Teraz współpraca przejdzie na inny poziom.
Przeczytaj też: Elon Musk wyruszył w świat i szuka miejsca pod gigafabrykę w Europie
InPost i GreenWay poinformowały, że będą kontynuować kooperację, ale na inną skalę. Zamierzają stworzyć ogólnopolską, publicznie dostępną sieć stacji ładowania aut elektrycznych. Do końca 2023 roku powstać ma co najmniej kilkadziesiąt takich punktów. GreenWay będzie odpowiadać za kluczowe sprawy związane ze stacją: instalację, budowę przyłączy, zarządzanie nimi oraz serwisowanie.
– Wierzymy, że nowe technologie i trendy powinny zostać uwzględnione w planach rozwoju miast. Dlatego wraz z Greeway pracujemy nad wdrażaniem w Polsce ogólnodostępnej sieci tego typu urządzeń sygnowanych logotypami InPost i GreenWay – mówi Sebastian Anioł, dyrektor działu innowacji logistycznych InPost, cytowany w komunikacie.
Przeczytaj też: Toyota zwiększy zasięgi samochodów elektrycznych
GreenWay to największy w Polsce operator sieci ładowarek, który w ubiegłym roku zapowiedział, że zainwestuje w kraju 330 mln zł. Dzięki temu do 2026 roku ma powstać do 1,5 tys. nowych stacji ładowania.
Fot. mat. prasowe GreenWay