Przez pierwszych siedem miesięcy 2019 r. w Polsce zarejestrowano łącznie 2074 samochodów osobowych na prąd oraz hybrydy typu plug-in.
W kraju zarejestrowanych jest dokładnie 4009 samochodów w pełni elektrycznych. Natomiast doładowywanych z gniazdka hybryd plug-in jest 2321 (PHEV, ang. plug-in hybrid electric vehicles). A to oznacza, że na koniec lipca 2019 r. po polskich drogach jeździło łącznie 6330 samochodów z napędem elektrycznym – pokazuje licznik elektromobilności, uruchomiony przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) oraz Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM).
Przez pierwszych siedem miesięcy 2019 r. w Polsce zarejestrowano łącznie 2074 samochodów osobowych na prąd oraz hybrydy typu plug-in. To o 86 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r.
Przeczytaj też: W Warszawie przybędzie niskoemisyjnych autobusów
Park elektrycznych pojazdów ciężarowych i dostawczych na koniec lipca br. zwiększył się do 362 szt., a autobusów - do 206 szt. Natomiast elektrycznych skuterów i motocykli jest już 5199.
– Pojazdów elektrycznych w Polsce z miesiąca na miesiąc przybywa, ale liczby wciąż pozostają niskie, a auta w pełni elektryczne stanowią niewielki ułamek nowo rejestrowanych samochodów. Kluczowe pozostaje jak najszybsze uruchomienie systemu wsparcia ze środków Funduszu Niskoemisyjnego Transportu, jednak konieczne jest także wdrożenie zmian w projektowanych regulacjach prawnych, korespondujących z uwarunkowaniami rynkowymi. Dopłaty w przypadku osób fizycznych powinny odnosić się do pojazdów o większej wartości niż przewiduje to projekt rozporządzenia Ministra Energii. W przeciwnym wypadku wsparcie nie obejmie najpopularniejszych modeli aut elektrycznych w Europie, a rynek nie będzie miał szansy na szybki rozwój – mówi Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA.
Przeczytaj też: Kolejne auto z panelami słonecznymi na dachu
Stopniowo rozwija się też ogólnodostępna infrastruktura ładowania. Na koniec czerwca br. w Polsce funkcjonowało 785 stacji ładowania pojazdów elektrycznych (1457 punktów). Równo jedną trzecią stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC), a 67 proc. wolne ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW.