Nowa akcja nie tylko ma zapobiegać marnowaniu jedzenia, ale i pomóc bankom żywności. Na czym polega?
Danone i Too Good To Go zorganizowały wspólną akcję propagującą działania przeciwko marnowaniu żywności. Użytkownicy aplikacji TGTG w Krakowie i Katowicach mogą zamawiać paczki-niespodzianki z losowo dobranymi zestawami jogurtów, serków, deserów mlecznych i produktów roślinnych Danone. Za produkty o wartości 45 zł klient płaci tylko 15 zł, a cały dochód otrzymają Banki Żywności. W akcji uczestniczy też firma Gastro Mall – właściciel sieci restauracji Olimp, w których można odebrać zamówioną paczkę.
Przeczytaj też: Możesz być etycznym mięsożercą dzięki mięsu komórkowemu
Marnowanie żywności, to jedno z największych, globalnych wyzwań środowiskowych. W wielu regionach świata panuje głód, podczas gdy w innych ogromne ilości jedzenia są marnowane. W Polsce wyrzuca się rocznie aż 4,8 mln ton żywności. To nie tylko problem ekonomiczny czy etyczny, ale i ekologiczny: marnowanie żywności to niepotrzebne zużycie zasobów, w tym nieodnawialnych. – Przeciwdziałanie marnowaniu żywności postrzegamy jako integralny element gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ). W naszej strategii stanowi jeden z czterech filarów zrównoważonego rozwoju, obok ograniczania emisji gazów cieplarnianych, ochrony zasobów wody i rozwoju rolnictwa regeneratywnego – zaznacza Barbara Bartecka, dyrektorka ds. jakości w Danone.
Przeczytaj też: Krzywe buraki też warto kupić
Danone to grupa spółek na rynku żywności, w Polsce obejmująca trzy marki: Danone (produkty mleczne i pochodzenia roślinnego), Żywiec Zdrój (woda i napoje) oraz Nutricia (żywienie specjalistyczne, w tym dla niemowląt i małych dzieci). Grupa angażuje się w przedsięwzięcia na rzecz zrównoważonego rozwoju i zdrowego żywienia. Z kolei Too Good To Go jest duńskim startupem oferującym bezpłatną aplikację mobilną łączącą klientów z restauracjami i sklepami, które dysponują nadwyżkami żywności. Produkty można kupić przez aplikację w ograniczonym czasie, ale za znacznie niższą cenę, co zapobiega ich zmarnowaniu.
Zdjęcie: mat. prasowe Danone