Do zakładu w Zabrzu trafią akumulatory trakcyjne z całego regionu. Polska ma szansę na kolejną specjalizację w elektromobilności
Producent samochodów elektrycznych Renault właśnie otworzył w Zabrzu autoryzowany zakład, w którym naprawiane są akumulatory do e-aut (powszechnie nazywane bateriami). Do Polski trafiać będą akumulatory z samochodów elektrycznych i hybryd typu plug-in z całej Europy Wschodniej: Bułgarii, Czech, Estonii, Litwy, Łotwy, Słowacji, Rumunii i Węgier. Wraz z uruchomieniem zakładu wdrożony zostanie system szkoleń dla mechaników.
Przeczytaj też: Pożary baterii w samochodach elektrycznych. Czas na ogromną akcję serwisową
Do naprawy akumulatorów wysokonapięciowych potrzebne są specjalnie przygotowane pomieszczenia i wykwalifikowane kadry. Podstawowe naprawy w Zabrzu polegać będą na wymianie modułów z ogniwami elektrycznymi (każda bateria składa się z wielu takich modułów, wypełnionych pojedynczymi ogniwami). Do serwisu w Zabrzu trafiać będą kompletne samochody, tylko z Bułgarii i Rumunii przewożone będą same akumulatory.
W Polsce auta elektryczne sprzedawane przez Renault mają zapewnioną specjalistyczną obsługę serwisową dzięki punktom sprzedaży i serwisu, określanym przez koncern jako jako Eksperci Z.E. Posiadają oni obok odpowiednio przeszkolonych handlowców również zaplecze serwisowe: mechaników z uprawnieniami do pracy przy wysokich napięciach i narzędzia.
Przeczytaj też: 45 minut wystarczy by wyczerpać baterię w e-aucie. Wystarczy zacząć się ścigać
Obecnie Grupa Renault to jeden z najbardziej doświadczonych producentów pojazdów elektrycznych i elektryfikowanych (tak określa się doładowywane z gniazdka hybrydy plug-in). Renaut ZOE jest jednym z najchętniej kupowanych samochodów elektrycznych na świecie.
Zakład w Zabrzu dobrze wpisuje się w coraz wyraźniej widoczny w Polsce trend, jakim jest specjalizacja w kwestiach bateryjnych. Zlokalizowane są już u nas fabryki akumulatorów trakcyjnych, linie montażowe zestawów baterii oraz separatorów. Niebawem powstaną centra recyklingu.