Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
H&M wchodzi w handel używaną odzieżą. Przejmuje odpowiednika działającej u nas apki Vinted

H&M wykupił 70 proc. udziałów w szwedzkim startupie Sellpy, który umożliwia sprzedaż używanych ubrań przez internet. Zamierza wyjść z marką na rynek międzynarodowy

Szwedzka firma odzieżowa H&M wykupiła za 4,5 mln euro większość udziałów w startupie Sellpy, który umożliwia sprzedaż używanych ubrań przez internet. W tym momencie firma działa wyłącznie na rynku szwedzkim, jednak przygotowuje się, by wejść do Niemiec. Według Nanny Andersen, szefowej działu inwestycyjnego H&M, Sellpy dysponuje unikalnym modelem biznesowym wpisującym się w wizję H&M i to przesądza o współpracy z dostawcą apki już od 2015 roku.

Przeczytaj też: Właściciel Reserved zapowiada zielony zwrot

Sellpy zostało założone w 2014 r. w Sztokholmie przez Michaela Arnora, Philipa Gunnstama i Oskara Nielsena. Uważają oni, że idea zero waste, czyli unikanie wytwarzania śmieci, ma mnóstwo korzyści nie tylko od strony ekologicznej, ale również finansowej czy społecznej. Stworzyli platformę, na której można sprzedawać m.in. ubrania, akcesoria do domu czy gry i konsole. Dotychczas za jej pośrednictwem udało się sprzedać ponad 7 milionów sztuk odzieży oraz akcesoriów i w ten sposób uratować je od wyrzucenia na śmietnik.

Warto również wspomnieć, iż w Polsce od kilku lat działa bardzo podobna aplikacja – Vinted. Można na niej zakupić ubrania, ale też akcesoria i kosmetyki. Mechanizm działania jest zbliżony do tego wykorzystywanego w Sellpy – użytkownicy zamiast wyrzucać, sprzedają tanio używane produkty, oszczędzając pieniądze, a jednocześnie dbając o środowisko.

Przeczytaj też: Zara pozbywa się plastiku, stawia na ekologiczne tkaniny

Aplikacja działa w 12 krajach, a korzysta z niej 12 milionów osób. Serwisy takie jak Sellpy czy Vinted są w tym przypadku lepsze niż internetowe tablice ogłoszeniowe w rodzaju OLX, ponieważ sprzedający przede wszystkim oferują tam ubrania. Przemysł odzieżowy, obok branży energetycznej, transportowej i spożywczej ma największy udział w emisji gazów cieplarnianych. Nadawanie odzieży drugiego życia ma więc sens nie tylko ekonomiczny, ale i ekologiczny.

Foto: Will Buckner, Flickr (CC-BY 2.0)

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies